woensdag 10 april 2013

Onzekerheid

Wij vrouwen scoren op de schaal van onzekerheid heel hoog, dat is al lang geen geheim meer, we lopen de benen onder ons lijf om iedereen te vriend te houden, we hechten belang aan wat onze buurvrouw denkt, constant vragen we ons af of we wel goed bezig zijn,....en Carrie is hier geen uitzondering, nochtans een goede vriend noemde me recent het toonbeeld van zelfzekerheid en hij ging nog een stapje verder zelfs met volgende uitspraak " Carrie, ze kunnen bij jou zelfvertrouwen aftappen en in flessen stoppen ", wat ik een superfijn compliment vond, aangezien ik toch al jaren kamp met een aangeboren verlegenheid en niet te vergeten van nature uit een pleaser, of noemt dat gewoon een onverzadigbare drang om aardig gevonden te worden???

We hebben zoveel bevestiging nodig, mannen staan vaak met een groot bord rond hun nek " here I'am", terwijl wij vrouwen constant een innerlijke dialoog voeren, " ben ik wel een goede moeder? Een goede medewerker? Een goede partner?" 
Wij zijn onze eigen rem, het glazen plafond waar zo vaak te pas en te onpas wordt mee gegooid, het is dikke zever, het is puur ons vrouw zijn dat ons vaak tegenhoudt,......dat is ons plafond, we zijn heel braaf,.......

We zijn bang van vooroordelen, die angst houdt ons tegen bij het verwezelijken van onze droom, op elk gebied,.......we verdoen zoveel tijd met onzekerheid,.......hoe vaak spoken er door ons hoofd niet de gedachten, ben ik niet te dik, ben ik niet saai, voldoe ik wel, kan ik het wel, moet ik niet bij mijn kind zijn, is vers koken niet beter,.....passen deze laarsjes wel onder mijn jurk,.....

En zo ladies kan ik er nog wel 1000 opnoemen, wel ladies het is tijd dat we opstaan en onze onzekerheid van ons afgooien, gaan relativeren en beroep doen op onze veerkracht, want dat zijn eigenschappen die het verschil maken, niet de perfecte schoenen bij je outfit,.........

Alleen jij kan de situatie veranderen en ja dat is eng, zelfs onveilig,.......het is aan jou om te beslissen of je wil springen of in een situatie wil blijven die niet leuk is.

We zijn allemaal op onze manier prachtige vrouwen, dik, dun, blond, bruin, klein, lang, met of zonder kromme tenen,.......laten we stoppen met ons onzeker te voelen,........wij zijn powerwezens,.......en laten we maar heel zeker zijn, dat we goede moeders, partners, dochters, werknemers zijn en dat we er er ook nog eens damn goed uitzien!!!!

Ladies, wij kunnen de wereld regeren,.........gooi die rugzak vol schuldgevoelens af,..........en voel je zelfvertrouwen groeien,.........Wanneer je afgewezen wordt denk je vaak dat je niet goed genoeg bent, maar de waarheid is dat de ander nog niet klaar was voor al hetgeen jij te bieden hebt

9 opmerkingen:

  1. Ben het volledig met je eens! Ik ben de onzekerheid zelve! Moet er ook ferm aan werken momenteel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mannen kunnen ook onzeker zijn hoor. Ik weet er alles van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit moet niet echt gestigmatiseerd worden tot 'vrouwen'. Er zijn enorm veel vrouwen die onzeker zijn, maar ook enorm veel mannen. bij mannen uit onzekerheid zich gewoon op een heel andere manier :-).

    Ik herken mij alle geluk niet in dit postje. Maar wie zich er wel in herkent, die moet dringend iets aan zijn zelfvertrouwen doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind niet-passende schoenen een ramp. Echt waar. Bijna net zo erg als niet passende sokken.
    En dan durf je te beweren dat dat geen verschil maakt. Tssss :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga mee met justm3. Ik herken mij totaal niet in dit postje.
    Ik herken er zelf meer mijn ventje in, die is veel onzekerder dan ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bon, dat is dan geregeld Alice en Justm3, ik kom bij jullie in de leer :-). En mannen die zich onzeker voelen, ik ken er eigenlijk geen,.....en al zeker Big niet :-)

      Verwijderen
    2. Je bent van harte welkom chou!

      Verwijderen
  6. Ik schrijf mij in voor het clubje van de onzekere vrouwen ... :-) al trek ik mij het grootste deel van de tijd niks aan van wat andere mensen van me denken. Ik ben wie ik ben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amen! Misschien dat ik dit blogje eens uitprint; oei wat zit hier veel waarheid in waar ik zelf altijd mee vecht. Ik ga dit onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen