maandag 27 mei 2013

Schonen broer

Ja, jullie lezen het goed, dit wordt een volledig blogje gewijd aan mijne schonen broer, gewoon omdat het ne geweldige "Dude" is,.........maar er is nog een reden, hij heeft Carrie en de zussie, dichter dan ooit bij elkaar gebracht,..........

Ik en mijn zus is nooit echt een goede match geweest, ze is alles wat ik niet ben :-), slordig, vergeetachtig, egocentrisch, zotte doos zonder structuur, geen tijdsbesef,  volle lange haardos, de gedroomde maat 36 ( hoewel ik haar ervan verdenk ondertussen ook een bezitster te zijn van maat 38), vooral in onze puberteit waren dit onoverkomelijke problemen, ze studeerde niet graag en fuifde erop los, stikjaloers was ik op haar nonchalante levenshouding, Carrie de plichtsbewuste van de 2 leidde het fuiven in goede banen zodat studeren en sporten toch nog een optie waren en vooral om niet in de problemen te raken bij mijn ouders,.....waarom Chattheo de genen van mijn zussie geërfd heeft is me ook een raadsel, waarschijnlijk is het mijn straf, omdat we zo vaak ruzie hebben gemaakt, gevochten en echt gepest hebben,......een pittig detail, wij moesten een kamer delen, ik zeg het jullie, Carrie heeft een voorproefje gehad van de hel :-) :-), maar helaas pindakaas, de geschiedenis gaat zich herhalen,.......

Toen ik zwanger was van Chattheo, onmoette ze haar toenmalige man,.......toen ik hem voor het eerst ontmoette kwamen mijn haren recht over eind staan en dat is geen goed teken, wat achteraf echt wel gebleken is, we hebben nooit kunnen opschieten ondanks het feit dat we hetzelfde sterrenbeeld deelden,.....dat het gevoel wederzijds was, dat kon je van km's ver ruiken,......en ik en mijn zussie kregen minder en minder contact, we bleven natuurlijk wel zussen en zagen elkaar telkens op familiefeestjes en de geboorte van Chattheo bracht ons weer wat bij elkaar, maar nooit vertelden we elkaar intieme zaken, nooit heb ik geweten hoe slecht haar huwelijk was, noch dat zij het van het mijne wist,.......toen sterretje geboren werd ging het weer bergafwaarts, gepasseerd als meter, mijn andere gedachten over Sterretje haar gezondheid maakte dat ik bijna niet op haar huwelijk aanwezig was, maar Carrie is Carrie en het bloed kruipt waar het niet gaan kan, het is mijn zus en blijkbaar is die bloedband heel sterk,......

Toen ik en mijn ex scheidde, koos zij en haar toenmalige man openlijk mijn ex zijn kant,......maar ik zette door, niks of niemand kon me tegenhouden,.......en ze hebben zelf mogen ondervinden welk soort mijn ex is,.........en toen ik net Big had leren kennen een klein jaar later, stond ze aan mijn deur,.......uit het niets, met de boodschap dat ze uit elkaar waren en of ze een aantal dagen bij mij mocht logeren,.......ik beken mijn eerste gedachte was, ik slaag de deur gewoon dicht, maar hier weer hetzelfde verhaal, ze is en blijft mijn zus en ik heb haar als de grote zus opgevangen,........

Een jaar leidde ze een wild vrijgezellen leven en terecht, ze had zich bijna 6 jaar opgeofferd voor ons Sterretje  er viel heel wat te verwerken en een Bradshaw is ongelooflijk veerkrachtig,......en wanneer het ergste leed geleden was, kwam daar de prins op het witte paard langs,......."Harry",.......dat Harry uit "de" Limburg komt is een minpunt, ik beken, maar het is een creme van ne vent, met een geweldig gevoel voor humor, Carrie gaat vaak in een deuk met zijn gevatte opmerkingen......Harry gaf mijn zussie waar ze op zoek naar was,......"rust en stabiliteit" en ook al trok mijn zussie snel naar het andere deel van de wereld :-), toch bracht hij mijn zussie terug,.....dank je Harry,........je bent een topper!!!





6 opmerkingen:

  1. Moet ongelooflijk fijn zijn! Geniet maar van je zus! En van Harry natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle ik zou blij zijn met een schoonbroer uit Limburg. Weinig plaatsen in België waar ik zo graag ben als in Limburg. :-)

    En wat fijn dat jij je zus heb teruggevonden Leven prins Harry ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. da's nu eens een positief logje, zo'n prachtige ode aan je schoonbroer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoezo, een minpuntje dat hij uit "de" Limburg komt. 't Kon nog erger. Stel je voor dat hij uit Antwerpen kwam!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is het toch Harry geworden :-)
    Heel fijn voor je zus dat ze eindelijk de man van haar dromen heeft gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wordt helemaal warm van dit blogje :) Echt heel fijn voor je zus en ook stiekem een beetje voor jou ;)

    BeantwoordenVerwijderen